fredag 22 augusti 2008

Myten om dum blondin...

Som så många andra överrumplas jag ibland av mina egna fördomar och förutfattade meningar, trots att jag egentligen tror att jag är sååå fördomsfri...Jag har ofta starka åsikter och kan stå för dem, men jag värdesätter även andras åsikter och respekterar dem. Men ibland är det extra svårt, som t e x med Blondin - Bella. För vissa blondiner har det blivit en " grej ", en image att spela dum blondin, Gynning och Silvstedt är två bra exempel på detta. När man lyssnar på intervjuer med någon av dessa inser man snart att de är allt annat än dumma blondiner, de är mycket smarta och intelligenta kvinnor båda två. Fenomenet Blondin - Bella hade jag också hört talas om, och när jag zappade framför tv:n häromdan hamnade jag mitt upp i en intervju med just Blondin - Bella. Nyfiket lyssnade jag på resten av programmet för att ( trodde jag ) ännu en gång få bekräftat att dumma blondiner är just en myt.
Med stigande förvåning insåg jag snart att denna 17 - åring inte bara var dum blondin...hon trodde själv på vartenda ord hon sade!! Den stackars reportern försökte vinkla sina frågor så att det inte skulle lysa igenom allt för tydligt, men det gick inte att ta miste...denna stackars flicka var det mest blåsta jag hört och sett. Kan ingen hjälpa henne??

Inga kommentarer: