torsdag 14 augusti 2008

Semestern snart slut

Sista veckan på semestern brukar kännas lite vemodig, men i år känns det inte så definitivt på nåt sätt....förmodligen beror det på att tiden här nere i fritidshuset inte är slut. Maken börjar arbeta på måndag men jag stannar här, så för hans del innebär det att pendla varje dag mellan Göteborg och Falkenberg! Ingen idealisk situation men eftersom vår badrumsrenovering hemma i lägenheten förskjutits ett par veckor måste vi lösa det på något sätt. Jag är väldigt ljudkänslig och kan inte vara hemma när det bilas och snickras, det var därför vi hade beställt renoveringen under vår semester. Men vi borde väl kunnat förutse att hantverkare aldrig håller de tider man kommit överens om....För min del är det helt ok att vara kvar på landet, jag gillar lugnet här. Gott om böcker att läsa har jag också, och långa promenader längs havet är ju aldrig fel! Förhoppningsvis har vi nytt fint badrum hemma innan jul i alla fall.

Inga kommentarer: