onsdag 23 juli 2008

Grillkväll hos vänner..

Vi ska på grillkväll hos en vän på lördag kväll, maken och jag, det ska bli jätteroligt. Som alltid sitter jag här ett par dagar innan och förbereder mig, det är mycket som ska stämma. Just den här vännen har vi aldrig ätit hos tidigare och därför måste jag förhöra mig om vad hon tänker bjuda på eftersom jag är glutenintolerant. Är man inte själv matöverkänslig så kan det så lätt bli fel. Nej, jag dör inte av det, men tarmluddet skadas och jag får vansinnigt ont i magen samt får springa till toaletten om och om igen. Dessutom håller det i sig i ett par dagar. Men om vi för en öppen dialog så kommer även jag att ha en trevlig kväll, och det ser jag fram emot. Jag brukar försöka underlätta själv genom att ta med en hembakad kaka eller liknande, det brukar uppskattas av värden.

Inga kommentarer: