tisdag 22 juli 2008

Tålamod

Inte lätt att få det som man vill...tydligen tillstöter problem även vid så " enkla " saker som att skriva i min blogg. Jag hade ambitionen att skriva lite varje dag, men som alltid är det inte lika lätt att genomföra som jag trodde. Jag glömmer lösenordet, trots att jag givetvis har skrivit upp det....men var lade jag lappen??? Ju mer jag letar ju mer uppstressad och irriterad blir jag. Jag vet ju att jag inte har tålamod när saker går mig emot, men borde väl kunna koncentrera mig bättre..men det tar tid att inse och acceptera att jag fungerar annorlunda nu. Jag som tidigare stormtrivdes när jag stötte på problem, jag kunde sitta i timmar och analysera och oftast lösa problemet till slut. Nu tar det inte många minuter innan jag ger upp, ilsken och irriterad. Ibland funderar jag över om denna nya stresskänslighet kommer att lätta framöver, eller om jag ska brusa upp så himla lätt resten av livet!! Jobbigt för mig, men ännu jobbigare för min omgivning förmodligen.

Inga kommentarer: